Ο Δημήτρης Ανδρικόπουλος ξεκίνησε τις μουσικές του σπουδές στο Δημοτικό Ωδείο Λάρισας και αργότερα τις ολοκλήρωσε στην Αθήνα αποκτώντας το Δίπλωμα Βιόλας στην τάξη του Γ. Βατικιώτη όπως επίσης και το Πτυχίο Αντίστιξης στην τάξη του Α. Αμαραντίδη.
Συνέχισε τις μουσικές του σπουδές σαν βιολιστής στην Ολλανδία στην Ανώτατη Ακαδημία Μουσικής της Ουτρέχτης και έπειτα στην Ανώτατη Ακαδημία Μουσικής του Μάαστριχ όπου απέκτησε το Σολιστικό Δίπλωμα συνεχίζοντας μεταπτυχιακά, ειδικευόμενος στην Μουσική Δωματίου του 20ου αιώνα.
Παράλληλα με τις σπουδές του στην Βιόλα, άρχισε τις σπουδές του στην Σύνθεση στην Ανώτατη Ακαδημία Μουσικής και Χορού του Ρότερνταμ με καθηγητή τον Claas de Vries και μεταπτυχιακά με καθηγητή τον Rene Uijlenhoet, κερδίζοντας το Βραβείο Σύνθεσης της Ακαδημίας.
Από το 2013 είναι Διδάκτωρ Σύνθεσης (PhD) του Πανεπιστημίου του Birmingham, Ηνωμένου Βασιλείου, όπου εκεί μελέτησε με τον συνθέτη Vick Hoyland.
Έχει συνεργαστεί με διάφορα σύνολα και ορχήστρες όπως, η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, Δημοτική Ορχήστρα Αθηνών, Orchestre National de Lorraine, Nederlands Ballet Orkest, Theater Group Walpurgis, Dance Studio Arabesque, Ensemble Emanon, Mondriaan Quartet, Duo Pallas&Pallas, Drumming Percussion Group, Jazz Orchestra of Matosinhos, Asko Ensemble, ArtéFacts Ensemble μεταξύ άλλων, και εκτελεστές όπως η Λορέντα Ράμου, Sergio Carolino, Margriet van Reisen, Nuno Aroso, Fernando Ramos, Λευκή Καρποδίνη, Peter Rundel, Jaques Mercier μεταξύ άλλων.
Έχει βραβευθεί με το NOG Βραβείο Νέων Συνθετών (2002) για το έργο του «Αντιπαράθεσις» για Βιολί και Ορχήστρα, το Βραβείο COMPASS (Centre for Composition and Associated Studies) του Πανεπιστημίου του Birmingham (2010) για το έργο του Metamorphoses I και το ITEA / Harvey Phillips Award for Excellence in Composition (2012) για το έργο του “Ανάθεμα Ι” για Κοντραμπάσσο Τούμπα και Μπαγιάν.
Έργα του έχουν παρουσιαστεί σε Ελλάδα, Ολλανδία, Πορτογαλία, Βέλγιο, Γαλλία, Αγγλία, Νορβηγία, Γερμανία, Ηνωμένες Πολιτείες, Κολομβία, Μεξικό μεταξύ άλλων, αποτέλεσμα παραγγελιών από διάφορους καλλιτεχνικούς οργανισμούς όπως το Ίδρυμα Σύγχρονης Μουσικής Δημιουργίας της Ολλανδίας (Fonds voor de Scheppende Toonkunst), Flanders Festival, 1η Cello Biennale/Proms του Amsterdam, Guimaraes 2012 / Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση μεταξύ άλλων.
Από το Σεπτέμβριο του 2004 είναι καθηγητής Σύνθεσης στην Ανώτατη Σχολή Μουσικής και Τεχνών Θεάματος του Πολυτεχνείου του Πόρτο (ESMAE-IPP).
Από το 2013 είναι μέλος του Επιστημονικού Συμβουλίου της Σχολής, μεταξύ του 2015 και του 2017 διετέλεσε Διευθυντής του Τμήματος Μουσικής της Σχολής, και από το 2017 είναι Διευθυντής του Τμήματος Σύνθεσης του ESMAE.
Είναι μέλος του Ερευνητικού Ινστιτούτου Τέχνης, Design και Κοινωνίας (i2ADS) της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου του Πόρτο με κύριες γραμμές έρευνας την Σύνθεση, Αλγοριθμική Σύνθεση, Ηλεκτροακουστική Μουσική και την μελέτη της τεχνικής επέκτασης των υπαρχόντων μουσικών οργάνων της Δυτικής Μουσικής μέσα από ένα συνδυασμό με νέες τεχνολογίες.
Ένας συντοπίτης με λαμπρή καριέρα…